donderdag 9 mei 2013

Is there something the matter or so?

We hebben het behoorlijk druk, aan de andere kant krijgen we door onze nieuwe stek meer rust. Ik draai nu volop mijn diensten en krijg morgen de eerste pay check, eindelijk en letterlijk broodnodig.
Het werk is compleet anders dan ik gewend ben en ik heb behoorlijk wat moeite om me staande te houden qua taal, procedures, etc. Alles is compleet anders en het vergt het een en ander maar ik heb het gevoel dat ik controle begin te krijgen. Over een andere taal gesproken, een paar dagen geleden komt er een caseworker in de unit, hij is van Indiaanse afkomst, hij had het over ene Sweetgrass en ik dacht dat dit de naam van de gevangene was welke hij uit zijn cel wilde hebben en voor het panel wilde laten komen.
Ik riep dus met mijn poezelige stem voornoemde naam en hoorde hier en daar gegrinnik wat een aantal donkere blikken van mijn kant opleverde. Ik heb te maken met "heren" van een bepaald niveau gerelateerd aan pittige misdaden en gangs enzo dus is het zaak om overwicht te houden, iets wat me redelijk lukt. Mijn collega probeert mijn aandacht te trekken en zegt voorzichtig dat het er op leek dat ik de naam Sweetgrass aan het omroepen was, ik pareerde met "ja natuurlijk deed ik dat, sprak ik de naam niet goed uit ofzo". De caseworker stond me ook een beetje appelig aan te staren en ik voelde me ietwat ongemakkelijk worden. Ik zag tot mijn groeiende ongemak steeds meer "Sweetgrasses" voor mijn panel verschijnen en allemaal First Nations (Indianen). Ze staarden me allemaal aan en ik staarde op zijn Hollands terug. De caseworker besloot om duidelijkheid van zaken te geven, Sweetgrass is een Indiaans ritueel, een bijzondere grassoort wordt dan verbrand en de groep wordt dan als het ware gezuiverd. Dus de groep van zo'n 15 man ging naar buiten en het ritueel werd uitgevoerd. Dit is zomaar een voorbeeld van hoe je een naam of uitdrukking niet snapt of ietwat verkeerd interpreteerd.........

Koen is weer druk aan het tennissen, vandaag 2 partijtjes gespeeld en zijn tegenstanders met een aantal 6-0 nederlagen naar huis gestuurd. Na 1 dag laddercompetitie staat hij al in de top 3, hij daagt dan ook meteen de toppers uit en heeft al aardig wat indruk gemaakt.
Rik traint zich een slag in de rondte met American Football en doet het uitstekend. De coaches zijn gek op hem en hij heeft grote kans in het senior team te komen dus dat schijn  hier heel wat te zijn. Verder zit hij in het atletiekteam en dat is te merken aan zijn (vr)eetlust, ongelooflijk wat kan die man veel naar binnen stouwen.

San is alweer volop aan het studeren en krijgt toch weer een zwaar semester. Kortom we gaan gewoon door.

1 opmerking:

  1. Ik zie het al helemaal voor me. Echt iets voor jou ook haha. Ze konden er toch ook wel om lachen?

    BeantwoordenVerwijderen