zondag 23 december 2012

nog meer sneeuw......

Het heeft de hele nacht en morgen doorgesneeuwd, zo'n 20cm bij een zwoele -21. We hadden de veranda gisteren redelijk sneeuwvrij gemaakt.......
Na het ontbijt heeft Frenk de snowblower gestart, dit gaat gepaard met een hoop herrie en rookwolken. Met een hoop geronk begint de blower aan zijn ijzige werk, de nieuwe sneeuwlaag laat de machine (en Frenk) hard werken. Er staat ook nog een heerlijk briesje wat de gevoelstemperatuur naar een zomerse -30 laat dalen. Gelukkig is de oprit niet zo groot maar 30 meter..........Na zo'n half uurtje ben ik klaar, mijn vingertoppen zijn tijdelijk afgesloten van mijn zenuwstelsel. Binnen ontdek ik dat sneeuw het ook goed doet in je broekzakken en dat mijn vingers het ook weer gingen doen.


                                                      Koud he, wat is het koud he
                          We hadden bezoek van een (diepvries) eekhoorn, zien jullie hem?



's Middags Koen naar het sportcentrum gebracht en Rik wilde naar zijn vrienden. Koen wilde hierna bij een voetbalmaatje blijven logeren. En dus gingen San en ik samen naar de Walmart om voor de feestdagen inkopen te doen. Met zijn tweetjes hebben we ruim de tijd genomen en dit resulteerde in een winkelwagentje wat fors over de asdruk heen ging. In de supermarkt was ook een kapper waar ik mijn weelderige haardos heb laten millimeteren, de arme kapster stond tot haar oksels in mijn haar. Ondanks al haar extra werk hoefde ik slechts af te rekenen volgens de kinderprijs. Met bewondering keken de winkelende Canadezen naar mijn verblindende kapsel.

Na het winkelen snel een hamburgertje gepakt en wat rust. Voor onze trouwe volgers welke commentaar hadden op mijn afgetrainde lichaam, ik ben reeds 5 kilo afgevallen! Rustig naar huis gereden, de wegen hebben hier een betere ijsvloer dan het Thialf stadion en we gingen dan ook pootje over door de bochten. Zonder AWD heb je hier niets te zoeken.

1 opmerking:

  1. Deed zeer zeker al die opmerkingen over je buikje haha. Maar goed dat we vorig jaar hebben kunnen oefenen op de gladde fietspaden in je suzuki. Met al dat sneeuwruimen weet je ook eens wat echt werken is. Ik denk dat ze nu wel veel koffie overhouden op Vlietland. Geniet ervan. Grt Pascal

    BeantwoordenVerwijderen