zondag 26 augustus 2012

Yes we gaan.

Na een hele tijd niks geschreven te hebben hier weer nieuws. En wat voor nieuws. Na het laatste bericht leek alles tegen te zitten. Ze erkende mijn diploma echt niet. Ook niet met hulp van het Nuffic in Den Haag. We hebben zelfs de hulp van het Ministerie van Onderwijs ingeschakeld. Maar dat mocht ook niet baten. Daarna op zoek gegaan of er uberhaupt nog mogelijkheden waren om onze droom waar te maken. De enige mogelijkheid was dat Susanne een studie verpleegkundige zou gaan volgen. Dit was niet mogelijk in British Columbia. De internationale opleiding werd net gestopt. Dan maar naar andere provincies kijken. Ontario, New Brunswick, Manitoba en Alberta. In alle provincies behalve Alberta moest mijn diploma weer geĆ«valueerd worden als eis om aan een studie verpleegkundige te beginnen. En daar kwam ik natuurlijk niet doorheen en de wachttijd van  een evaluatie duurde van enkele maanden tot ruim een jaar. Een College in Edmonton heeft mij de kans gegeven om de opleiding te gaan volgen. De opleiding begint in Januari. Toen dit bekend werd tolden onze hoofden want nu moest er veel geregeld worden. Visums aanvragen ( met het nodige papierwerk), banen opzeggen, huis verkopen, inpakken, reis boeken, vervoer spullen regelen enzovoort. Dus in die rollercoaster zitten we nu. We zijn al lekker op weg. Mijn plaats in de studie  staat vast ( ik heb zelfs mijn rooster al tot volgend jaar zomervakantie), de visums zijn binnen, paspoorten geregeld ( er moesten er nog 3 verlengd worden), ons huis verkocht,  de reis is geboekt, een huis om de eerste 4 maanden te verblijven geregeld, en het inpakken is begonnen. Maar wat zijn we blij met deze kans. Onze droom gaat uitkomen.

1 opmerking:

  1. Na een spannende tijd hebben jullie nu eindelijk groen licht. Super goed en gefeliciteerd. Heel veel succes aan de andere kant van de wereld. We houden contact.

    BeantwoordenVerwijderen