zondag 5 april 2015

't kan vriezen en dooien

Vanmorgen paasontbijt met z'n 3tjes. San heeft een dagdienst helaas en ik moet een avonddienst doen. Ik kan me niet herinneren dat we een paasontbijt zonder een van ons hebben gehad dus best wel raar. Hopelijk heeft San vandaag een rustige dienst want de laatste weken is het bijna elke dag raak. Veel incidenten en als leidinggevende ben je dan altijd de pineut, men verwacht van San dat zij de beslissingen neemt (wat ze ook heel goed doet) en natuurlijk ook dat ze de onvermijdelijke papierberg voor haar rekening neemt.

Onze jongens genieten van hun voorjaarsvakantie, nog een paar maanden en dan is Rik klaar met Highschool! Mijn God, waar blijft de tijd? Koen verruilt de Junior High voor Highschool en onze kleine Koen is getransformeerd in een Grote Beer! 

Het weer is de afgelopen weken heel grillig te noemen. Deze week hebben we regelmatig met alleen een korte broek aan in de zon gezeten op ons deck. Heerlijk warm, in de beschutting rond de 20 graden! Om een voorbeeldje te geven over het wispelturige klimaat in Alberta, zo zit je dus te bakken in de zon, komen er opeens wolken en dendert de temperatuur naar beneden en een uur later valt er 5cm sneeuw, hebben we deze week "slechts" 3 keer gehad.......
De weersvoorspelling geeft reden tot een brede glimlach, volgende week 17 graden en heel veel zon, oh ja had ik al verteld dat er hier geen lente is? We gaan dus van de winter naar de zomer in nog geen 2 weken.

De sneeuw in de tuin is bijna weggesmolten en met het smelten van de sneeuw komen er steeds meer beelden, tuinpotten, lampen, waterfontein, enz tevoorschijn.
Ik sta op het punt om de bestelling van zaadjes, aardbeienplanten, enz de deur uit te doen. We hebben een teler gevonden in Ontario, een Nederlander die al het Nederlandse zaad heeft voor onze groentetuin. Ik hoop dat ik genoeg kennis heb bewaard van mijn vader en moeder die ruim 40 jaar hun eigen groenten hebben verbouwd om zelf ook siccesvol te kunnen zijn.
Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten