donderdag 15 januari 2015

Dagboek

Ondanks een behoorlijk tegenvallend aantal reacties heb ik na overleg met Susanne besloten om gewoon door te gaan met het blijven schrijven van onze belevenissen in Canada. Bij de spaarzame reacties zat een hartverwarmende, namelijk die van een jong stel welke ook emigratieplannen hebben (we zullen jullie waar mogelijk voorzien van hopelijk nuttige tips). Verder mijn dank voor de andere reacties, leuk om te lezen dat een aantal oud collega's me/ons nog volgen.

Dit blog zal vooral een naslagwerk worden voor onszelf, een soort van dagboek welke er voor zal zorgen dat we niets zullen vergeten van ons bijzondere avontuur. Hiernaast kunnen familie, vrienden en trouwe volgers op de hoogte blijven van dit toch wel bijzondere gezin.

Na veel gedoe heb ik dan eindelijk de aanvragen van goed gedrag voor onze wapenvergunningen opgestuurd naar Nederland. Iets van 25 documenten zijn nu hopelijk onderweg, pff.
De afgelopen week hebben we ons als gezin opgegeven voor een jacht en visvereniging in de buurt.
Schietbanen van 100 tot 300 meter, kleiduiven knallen, enz. Het is een ruimbemeten locatie met een forellenvijver speciaal voor gezinnen en niet voor de Rambo's.

Gisteren hebben San en ik een nieuwe bank en fauteuil aangeschaft voor ons nieuwe huis, best wel een lekker gevoel, het schiet al aardig op en we hebben er enorm veel zin in. Rik en Koen kunnen ook niet wachten, het is dan ook een geweldige plek die we straks thuis mogen noemen.

Gisteren was een heel belangrijke en spannende dag want San moest weer eens peentjes zweten bij het licentie examen voor haar verpleegkundige opleiding. Alweer een examen hoor ik jullie al zeggen, ja maar nu wel hopelijk de laatste.

Nog even het "warme" weerbericht; vandaag overdag -1, morgen +4 en deze vreemd hogere temperaturen houden nog wel een week aan.

1 opmerking:

  1. Leuk dat jullie doorgaan, ik lees vaak mee maar reageer dan niet. Zal beter mijn best doen! Mijn moeder leest trouwens ook vaak, dus haar doe je zeker ook een plezier. Liefs, Kien

    BeantwoordenVerwijderen