vrijdag 30 januari 2015

2 bier en het Noro virus

De winter is terug, het sneeuwt nu en de temperatuur is aan het zakken. De verwachting is overdag rond de -11/-15 en in de nachten -15/-21.

Gisteren werd ik uitgenodigd om de ijshockey wedstrijd van de Edmomton Oilers te bekijken in een skybox, wat een luxe en wat een leuke avond! Het was afgeladen vol, de sfeer is gemoedelijk maar ondanks dat veel politie op de been. Ik ging 3 bierjes halen en bij het bestellen werd mij gezegd dat ik er maar 2 kreeg..... Ik herhaalde mijn bestelling en zei "wat krijgen we nou, ik wil 3 bier!!!!!!!!!!!!!
De dame in kwestie werd zenuwachtig en zei u mag er 3 als er iemand (een vriend ofzo bij u is). Ik haalde diep adem om met de nodige krachttermen mijn bestelling weer te herhalen toen Kelly me op mijn schouder tikte en glimlachend vroeg wat er aan de hand was. Wat bleek is dat je per volwassene maar 2 bier meekrijgt en meer als je een maat bij je hebt. Ik snap best dat men streng is met het gebruik van alcohol maar dit is in mijn optiek een stapje te ver.

We hebben de adreswijziging doorgegeven aan de Canadian mail, het begint nu wat meer echt te worden alhoewel San en ik het nog steeds niet kunnen bevatten. Komende week gaan we de permit regelen voor de verbouw van de basement en het bestellen van de bouwmaterialen. Alle verhuisdozen die er nog stonden zijn opnieuw bekeken, gereorganiseerd en klaar voor de move. Er is veel hulp aangeboden voor de verhuizing en verbouwing, dit is een geruststellende gedachte want we kunnen niet alles zelf.

Hier heeft het Noro virus toegeslagen, San kwam de afgelopen week thuis van het werk en is ziek geworden, hierna was Koen aan de beurt en toen ik, heel besmettelijk dus, Rik had/heeft nergens last van.
San is alweer een paar dagen aan het werk en heeft haar handen vol. Er is een officiele uitbraak in het complex waar ze werkt en ook haar collega die net als San leidinggevende is is geveld. Ook de manager ligt ziek op bed dus 3 keer raden wie de toko draaiende houdt.......... het is nu 15.15 en ik heb nog niks van haar gehoord dus ik vermoed dat ze gaat overwerken.....

We hebben voor Koen een karrebies gekocht voor het bezorgen van zijn kranten. Hij is hier heel blij mee want het maakt het werk makkelijker, met zijn koptelefoon op heeft hij met een uurtje alles bezorgd en $10 verdiend. Vandaag zijn bankrekening doorgegeven en volgend maand worden zijn eerste verdiende dollars overgemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten