zaterdag 27 september 2014

Herfst

Alsof er een knop wordt omgezet door Moeder Natuur, eergisteren was er veel wind en regen en nu bij het opstaan is het buiten 2 graden. De herfst is hier prachig maar kort, slechts een paar weken staan de bomen en struiken in hun prachtige herfstkleuren en zijn dan kaal. Dit proces is nu gaande, we gaan ons langzaam opmaken voor de winter. De dieren buiten zijn druk bezig om hun vetvoorraad aan te vullen, San en ik doen het tegenovergestelde want de ontspannen vrije weken die we hebben gehad hebben onze vetvoorraad naar een bedenkelijk niveau gestuwd.

Onlangs is er hier vlakbij een sportschool geopend en zijn we hier sinds een week aan het trainen. Ik heb al enige keren aangegeven dat alles hier groot is maar deze sportschool is, inderdaad, gigantisch!
We beginnen met de warming up op de loopband (daar staan er zo'n 20 van), allen voorzien van tv en geluidsinstallatie, en als dit nog niet genoeg is dan is er nog een megascherm om je af te leiden van je lichamelijke pijntjes.

Er staat teveel om op te noemen, twee verdiepingen vol met de modernste fitness apparatuur en erg rustig (hoe zou het toch komen dat er hier zoveel overgewicht is). Ik (Frenk) ben al aardig wat pondjes kwijt en dat voelt een stuk beter aan, heerlijk!
Als we ons sport programma hebben afgewerkt dan eindigen we bij het lekkerste gedeelte, namelijk de massagestoelen. Ik noem deze de SM stoelen want deze krachtpatsers kneden je spierweefsel tot het uiterste. Ik zet mijn kneedkampioen op bijna de hoogste stand en wordt in 20 minuten gekneed, geschud en uit elkaar getrokken en stap, bijna herboren, weer in de auto.

Het gewone leven is weer begonnen, San draait veel diensten en heeft het naar haar zin, volgens haar is het nu een makkie omdat ze niet meer hoeft te leren. Rik en Koen weer zonder te morren naar school en de heren zijn zeer gemotiveerd, heerlijk we zijn blij dat ze het weer zo goed oppakken.

Nu we de fundering hebben gelegd in Canada zijn we nu bezig om verder te bouwen, we doen het wel aardig zou ik zo zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten