maandag 24 maart 2014

Broeikaseffect......

Over het weer praten blijft een interessant onderwerp en daarom weer even een update over het plaatselijke Alberta weerbericht. Plaatselijk dekt het niet helemaal daar Alberta ruim 30 keer groter is dan Nederland......
Momenteel (09.00) is het -13 graden en dit soort temeraturen hebben we alweer een week en er is alweer een laagje sneeuw gevallen. Begin april verwacht men dat we naar de +8 gaan........
Hier in Noord Amerika wordt inmiddels schamper gelachen om de doemdenk theorieen van Al Gore, tsja als je ziet hoe de winter hier maar dan ook vooral in Oost Canada en de Verenigde Staten heeft huisgehouden dan zou je eerder mogen veronderstellen dat er een nieuwe ijstijd aan zit te komen.

Volgens de lokale imkers is het wonder boven wonder een goede winter geweest voor de bijen, geen extreme sneeuwval heeft ervoor gezorgd dat de bijen volken in een goede conditie zijn en in tegenstelling tot de vorige winter bijna geen verliezen hebben geleden. Goed nieuws dus, ook hier is men zich er terdege van bewust dat er voorzichtig moet worden omgesprongen met bestrijdingsmiddelen en dat het een beter plan is om natuurlijke vijanden in te zetten voor de nodige kwelgeesten der gewassen.

Ook het economische nieuws is goed, de regering van Alberta heeft de begroting over 2014 vrijgegeven en alle seinen staan op groen. Law Enforcement, waar ik onder val, heeft er de nodige dollars bijgekregen en Healt Care, waar San bij gaat komen, mag op dezelfde zeer ruime voet verder gaan. De vooruitzichten zijn uitstekend te noemen en dat vinden wij uiteraard zeer prettig.

Vanmorgen moest ik tanken en stond fluitend mijn tank vol te gooien (omgerekend 0.76 Eurocent per liter). Naast mij stond een oudere man heftig te schudden met zijn hoofd, hij stond zijn Truck vol te tanken. Ik knikte eens vriendelijk naar hem wat voor deze heer het sein was om zijn met vele fuck woorden doorspekte zinnen aangevuld met de nodige consumptiespetters in mijn richting te spuien. Het was toch een grote schande en het eind was nog lang niet in zicht volgens voornoemd heerschap dat wij schofterig werden uitgeknepen door de Government. Na deze tirade vertelde ik de arme man dat waar ik vandaan kom je $ 2.70 moet betalen voor 1 liter en ook nog eens wegenbelasting. Verbijsterd staarde hij me aan en kon tenauwernood voorkomen dat zijn ruim bemeten kunstgebit het gevecht met de zwaartekracht zou winnen.









1 opmerking:

  1. Bij je vorige bericht heb ik geschreven dat ik graag jullie belevenissen volg en je ongelooflijk leuk en humoristisch vind schrijven. Gister las ik eindelijk een bericht dat het jullie ook niet altijd in de koude kleren gaat zitten en het soms verdraaide moeilijk is voor iedereen. En dat is heel eerlijk en heel goed om te schrijven. Het zou heel merkwaardig zijn als alles maar van een leien dakje zou gaan. Daarbij is het goed om te lezen dat jullie er enorm je best voor moeten doen en het je niet zomaar in de schoot geworpen wordt. Chapeau voor jullie alle vier en dat meen ik oprecht. Wat me verbaast is dat het bericht is weggehaald. Mogen we tóch niet weten dat het niet alleen maar rozengeur en maneschijn is? Juist dat eerlijke daar gaat het om en mensen krijgen alleen maar nog meer respect voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen