maandag 20 januari 2014

Van ontluchtingspijp tot eekhoorn.......

Wat krijgen we nou.........? Dooi, en dat al voor bijna een week en de komende dagen wordt het ook boven nul?! Volgens de onvolprezen weerberichten (ze zitten er nogal eens naast) gaat het vanaf volgende week winteren en zal het dan kouder zijn dan normaal. We wachten het maar weer af, wij vinden het niet erg deze temperaturen, lekker zacht en je ruikt buiten zowaar weer is wat.

Gisteren zat ik bij Adriana op het dak, hun toilet wilde niet meer doorspoelen, tsja dat zou best eens door de ontluchtingspijp kunnen komen. Zo gezegd zo gedaan, met de ladder het dak op en toen al tijgerend door een halve meter sneeuw op zoek naar die pijp. Het dak was overigens in de afgelopen herfst vernieuwd met daarbij inclusief de vervanging van alle pijpen...... Na enig speurwerk had ik de locatie gevonden en begon de bewuste plek sneeuwvrij te maken. En ja hoor daar was de opening in het dak, alleen van enige pijp was geen spoor te bekennen. De dakdekker had wel keurig de basis gelegd maar was klaarblijkelijk vergeten om er een pijp op te doen. Lekker handig, er valt hier gelukkig weinig sneeuw...... Het toilet doet het weer, binnenkort maar een pijp regelen.

Ook hier is de natuur van slag, eekhoorns die normaal gesproken een winterslaapje houden springen en stuiteren nu door de bomen. Veel eten is er niet  want er ligt nog steeds een enorm pak sneeuw met ijslagen dus voor een eekhoorn zonder drilboor is er weinig eer te behalen. Er waren ook wel heel veel van deze beestjes in de buurt, ik vermoed dat er de komende lente er een aantal minder zullen zijn. Ook voor de hoefachtigen is het een zware winter, door de samenstelling van de sneeuw is het ook voor hen moeilijk om de vegetatie te bereiken. Ook hier zal sprake zijn van een natuurlijke selectie en zal er het komende jachtseizoen meer gezocht moeten gaan worden. Ik ga binnenkort maar is mijn wapenvergunningen halen, ik mag al jagen maar wil in de toekomst mijn eigen wapens aanschaffen. Niet dat ik heel fanatiek wil gaan jagen, ik ben meer een visser, maar toch ik heb liever mijn zaakjes in orde. Het is hier niet zo'n paradijs voor lieden die hun papieren niet in orde hebben. Ik denk dat ik mag zeggen dat de bekeuringen in Nederland voor dit soort zaken hilarisch zijn. Hier ben je heel veel geld kwijt en de kans dat je je wapens, visgerei, auto, camper, boot, enz kwijt bent is heel groot.

Ik draai er mijn hand niet meer voor om, nog even en ik heb alle benodigde Canadese papieren enzo binnen. Ja, ik denk dat ik mag zeggen dat wij Nederlanders zich behoorlijk snel aan kunnen passen.




2 opmerkingen:

  1. Geniet van het weer!!!
    Groetjes Pascal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wij krijgen alle berichten van jullie .De meeste via Dutch canadians webblog, en soms via de mail. De laatste is van de eekhoorns en ontluchtingspijp.Verder is hier weinig gebeurd. Wij gaan in Sept. toch nog naar Ermelo. ,van 29-8. t/m. 7-9. Als het kan bij Jaap en Astrid.Verder zijn we de rest van de maand gewoon thuis.Hebben de jongens het nog steeds druk met sneeuw ruimen?Gr. An en Henny.

    BeantwoordenVerwijderen