zaterdag 30 november 2013

Alweer 1 jaar

Er denderen nu giga sneeuwschuivers door onze straat, eindelijk wordt de dikke laag sneeuw verwijderd die de afgelopen weken is gevallen. November blijkt hier een recordmaand te zijn geweest qua hoeveelheid van dit witte goedje. We kunnen zeker 1 dag genieten van een sneeuwvrije straat want voor a.s. zondagnacht wordt er weer zo'n 15-20 cm verwacht en maandag valt er ook nog een pak. Voor de elfstedentocht liefhebbers onder ons, a.s. woensdagnacht wordt het -30. Een uurtje geleden hebben we hier ijzel gehad en de stoepen zijn spekglad, op het nieuws horen we van veel blikschade op de wegen.







Vandaag is het Black Friday, een soort van feestdag en in alle winkels waren er hoge kortingen, ik werd door mijn vrouw gedwongen om 2 wollen sweaters te kopen, 50% korting dus 2 voor de prijs van 1, ja mam ik heb geld verdiend!

Vanmiddag samen met San de registratie van San haar auto verlengd, dit kost $84,- voor 1 jaar. Je moet hiervoor langs een soort van verzekeringskantoor welke bevoegd is door Alberta om dit soort handelingen te verrichten. Er stond een rij van hier tot Tokio, wij zijn toch wel al behoorlijk vercanadeesd want we worden hier niet warm of koud van. Gewoon aansluiten en wachten en vooral kijken. Voor de simpelste handelingen worden pagina's vol geprint, je hoort in gedachten hoe complete bossen worden omgezaagd om al deze hongerige kantoren van papier te voorzien. In ons geval viel het wel mee, de medewerkster vulde met de hand rijen met codes in en plakte ze vlijtig allerlei stickertjes op het formulier. Daarna kregen we nog een papiertje met een sticker met hierop 14 (2014) en deze moet je dan weer op je kentekenplaat plakken. Ik heb dit net gedaan en het deed me denken aan lang vervlogen tijden dat je een APK sticker op je Nederlandse kentekenplaat kreeg. Ik complimenteerde de medewerkster met haar vaardigheden want beleefdheden worden hier zeer op prijs gesteld. Ik heb op dit vlak veel vooruitgang geboekt en begin langzaam maar zeker minder gejaagd te worden. Dit ondanks alle stress van de afgelopen maanden..........

Rik heeft net met zijn vriendin Morgan gezwommen en staat vol overgave de koelkast leeg te graaien. Koen heeft een zak Nederlandse hartjes gevonden en ligt genietend op de bank. San is druk met een appeltaart te bakken in de keuken en ik ga straks de nasi goreng maken, we moeten natuurlijk wel vieren dat we vandaag 1 jaar in Canada wonen.

1 opmerking:

  1. Één jaar alweer. Gefeliciteerd met deze mijlpaal en het halen van je examens. Grt.Pascal

    BeantwoordenVerwijderen