zondag 27 oktober 2013

De eerste sneeuw...........

We kwamen uit bed en jawel de eerste sneeuw is gevallen. Niet veel maar genoeg om te blijven liggen op het gras en de daken. Het is -2 en bladstil, alsof de natuur haar adem inhoudt voor hetgeen de winter in petto heeft.




San en ik zijn net even naar de pas geopende Costco geweest in St Albert gegaan, het is de grootste van west Canada. Inderdaad gigantisch groot en gigantisch druk, je bent meteen in de kerstsfeer hier, je gelooft je ogen niet, wat een assortiment. Ik heb zowaar een broek voor mezelf gekocht, een lekkere warme winterbroek/jachtbroek voor omgerekend 16 Euro........
Nog wat prijzen; San heeft 2 sport/stretchbroeken voor 13 Euro (nee niet per stuk maar voor 2) gekocht, benzine is momenteel 74 Eurocent de liter en een kilo Goudse kaas Euro 10.40.
Levensmiddelen zijn over het algemeen duurder dan in Nederland, door slim in te kopen kunnen we bv op ons vlees flink besparen.

Ik ga morgen mijn derde week in van de staff training, verbijstering, verbazing en spierpijn zijn de beste manier om deze happening te omschrijven. Marcheren, zware fysieke trainingen, als je bv je laarzen niet hebt gepoetst, je niet goed hebt geschoren, niet marcheert op de gangen, de sergeants niet correct begroet, enz, enz dan moet je straf push ups doen pfffffffffffffffff
Verder pittige examens op het gebied van rechts en wetskennis dus echt veel rust heb ik niet. Als nuchtere Hollander denk ik regelmatig, waarom zo'n krankzinnig programma?! Na 8 weken kruipt iedereen weer achter zijn computer, lepelt hamburgers en cola naar binnen en kweekt zwaarlijvigheid tot zijn/haar pensioen. Want na deze training krijgt niemand meer bijscholing o.i.d. tot je er mee stopt. Ik hou dus het grote plaatje in gedachten en doe braaf alle shit van deze drill serganten. Ik ben druk aan het netwerken en weet dat er voor mij meer kansen komen en zal nadat San is begonnen met werken mijn horizon verbreden en voor een baan kiezen die meer bij mijn ervaring past. Godzijdank is er hier ongelooflijk veel werk en zijn mijn ideeen geen fata morgana's.

2 opmerkingen:

  1. Hallo klingeltjes. Wat lekker dat er al sneeuw gevallen is.Wij hebben de afgelopen heel veel storm gehad.In Santpoort gelukkig weinig schade.Ik had nog even gehoopt dat de Hazelaar bij de buren zou omwaaien,maar helaas.Verder hebben we nog steeds regen en wind. Dus in Canada is ook alles al kerstster? De tuincentrums hier zijn er ook al klaar voor.Gr.aan iedereen An en Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een kort berichtje.In dec. Ga ik bij Leontien weer een kerstworkshop doen met mijn zus. Toen ik haar aan de telefoonhad vroeg zij mij hoet met je ging .Ik heb haar verteld dat het goed gaat ,en dat je studie ook goed gaat( maar best pittig is.)je moet de hartelijke groeten hebben van Leontien. Gr. An en Henny

    BeantwoordenVerwijderen