vrijdag 6 september 2013

Leuke dingen

We hebben mijn afgelopen vrije dagen goed besteed. Eerst een dag naar Collin Lake, dit meer ligt vlakbij de monding van de Athabasca River op zo'n 2 uur rijden van St Albert. We waren uitgenodigd door Tammy, zij hebben een huisje aan het meer en een bootje. De reis was voorspoedig, 2 uur lang op de cruise control, zeer weinig verkeer en door een prachtig golvend landschap. Het huisje ligt vlak aan het meer wat behoorlijk groot is, we konden net aan de overkant zien en het heeft een diepte van zo'n 20 meter. Ik had de hengels meegenomen want we gingen vissen met de boot. Het was licht bewolkt en zo'n 20 graden dus goed uit te houden. Ik had al snel beet, helaas werd mijn lijn finaal door midden gebeten door waarschijnlijk een snoek. Een half uurtje later had ik meer succes en landde ik een mooie snoekbaars. Hierna gingen de jongens tuben, dat is op een soort opblaasband achter de boot en dan vol gas achter de boot scheren. Was spectaculair en Koen genoot van alle nieuwe indrukken. Rik was deze dag niet mee, hij wilde thuis blijven.

De volgende dag zijn we naar Fort Edmonton gegaan, dit is een stap terug in de tijd. In dit park zijn straten nagebootst uit 1895, 1905 en 1920. Bijzonder om te zien hoe ze toen hun huiden verhandelden en in wat voor huizen/tenten ze woonden. Er rijden hier huifkarren rond en postkoetsen en men loopt in de klederdracht van lang geleden. Lijkt op het Wilde Westen, alsof je in een soort van oude film speelt.
Een oude stoomtrein brengt je van A naar B, Opa Jaap zou dit heel mooi vinden.........

 
                                              Koen als snelheidsduivel achter de boot
                                                Rik en Koen in de nostalgische wagon
                                                                  De postkoets
een scene uit 1920
                                                    de imposante stoomlocomotief

Geen opmerkingen:

Een reactie posten