maandag 5 augustus 2013

Rijles

Nooit gedacht dat we onze eigen kinderen rijles zouden gaan geven. Na een paar keer op grote p-plaatsen de basis geoefend te hebben ben ik vandaag met Rik naar een gravelroad gegaan. Van plaats gewisseld en ja hoor daar gingen we.


 
In het begin was het allemaal wennen maar na verloop van tijd ging Rik zich wat meer ontspannen. De gravelroad ging over in een geasfalteerde 60km weg en in de verte doemden de eerste stoplichten op. Rik begon weer onrustig te worden maar gelukkig gingen de stoplichten op tijd op groen en kon hij lekker doorrijden. We reden in de spits en er waren toch wel zeker 2 auto's op de weg inclusief wijzelf. Nog 2 stoplichten en iedere keer had Rik mazzel en stonden ze op groen. Aan het einde van deze weg en vlak voor een echt drukke weg zijn we gedraaid op een p-plaats en dezelfde weg weer terug, nu stonden de stoplichten op rood en moest Rik de afstand gaan inschatten en leren op gepaste afstand van je voorganger te stoppen. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden was over zijn prestaties en besloot hem helemaal naar huis te laten rijden. Deze mededeling deed Rik een beetje schrikken want het stuk naar huis is een stuk smaller en drukker. Ik dacht van het moet er toch een keer van komen en liet Rik in het diepe springen. Maar eerlijk is eerlijk hij deed het hardstikke goed en heeft nu natuurlijk praatjes voor drie, ik kijk naar hem en denk "weer een stapje dichter naar de volwassenheid, en het gaat al zo snel".

Gisteren kwamen Keih, Sandy en hun dochters Reece en Hally langs. Ze waren op weg om de moeder van Keith op te halen en besloten om op visite bij ons te komen. We hadden Keith al bijna 5 jaar niet meer gezien en Sandy en de meiden 4 jaar. Het leek wel of de tijd had stil gestaan en alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien, meteen weer heel vertrouwd en oergezellig. Lekker vlees en mais op de barbecue, gebakken aardappels en lekkere sausjes en toetje. Hierna weer praten en nog eens praten. Ik moest de volgende dag weer om 5.30 uit bed en ging om 12 uur naar bed. San en Sandy hielden het tot 3.15 (!) vol en toen mijn wekker ging dacht ik dat ik 5 min had geslapen.
Over 2 weken komen ze weer langs voor een paar dagen dus dan gaan we leuke dingen doen. Bijzonder dat sommige vriendschappen zo ongelooflijk hecht zijn.

En deze foto willen we ook nog even met jullie delen. Klik op de foto en hij wordt vergroot, is ie nog mooier.





1 opmerking:

  1. Rik zit achter het stuur alsof hij nooit anders gedaan heeft.Dan zie je dat kleine kinderen groot worden.Wij hebben vandaag wat regen.Goed voor de tuin Vanmorgen hebben we je moeder gesproken.Wat vervelend dat je vader toch weer last heeft.Verder is er geen nieuws in het dorp.De feestweek is weer voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen