maandag 29 april 2013

Niet te geloven.......

Gisteren zijn we verhuisd naar het nieuwe huis, 5 slaapkamers en een giga garage in een rustige en groene buurt. Dat groen moet nog komen, wanneer weten wij niet daar er vandaag weer een lading sneeuw is gevallen. Morgen verwachten ze weer zo'n 20 cm. Overdag is het meestal 15 graden te koud voor de tijd van het jaar dus de bomen en struiken hebben nog niet zoveel zin.
We hadden veel hulp van onze vrienden, er waren 3 trucks met aanhangers en de klus was snel geklaard.

Wellicht hebben jullie iets meegekregen in het nieuws want er is hier namelijk een behoorlijke staking van het overheidspersoneel gaande. Afgelopen vrijdag had ik een avonddienst (mijn tweede officiele dienst in het vaste rooster), rond 20.30 kreeg ik de opdracht alles af en op te sluiten en moest ik de gevangenis verlaten. Ik had wel wat geruchten gehoord over vakbondsleden die overhoop lagen met de overheid maar dit kwam uit de lucht vallen als een dik pak sneeuw in augustus, alhoewel dat in dit klimaat niet eens zo gek zou zijn...... Buiten de poort kreeg ik te horen dat "we" in staking waren net als de gevangenis in Edmonton, een dag later waren alle gevangenissen van Alberta in staking en sinds vandaag ook de Sheriffs, Transport, Probation, enz, enz. Het hele rechtssysteem ligt op zijn gat en de bekende karrevrachten met stront worden door de 2 bekvechtende partijen over elkaars hoofden uitgestort. Hoogst vervelend allemaal, temeer dit een zgn wilde staking is en er geen dollar wordt uitbetaald. Ik was net zo blij met de baan en alles want de bodem van onze schatkist kwam in zicht, helaas wordt deze situatie niet beter door dit gesodemieter. Niet te geloven, de laatste staking was in 1990 en nu val ik met mijn neus in de "bevroren" boter.

Rik is vandaag officieel gekozen in het American Football Team van zijn school, morgen gaan we zijn spullen ophalen zoals helm, been, arm en schouderbescherming. Een keiharde sport en we houden ons hart vast. Koen gaat volgende week tennissen mits de weergoden meewerken, in ieder geval geen saaie dagen hier..........

2 opmerkingen:

  1. Dus nu zit je nog thuis? Heb je wel tijd om sneeuw te ruimen. Positief blijven haha.
    Helaas kunnen we niet naar Hongarije in de mei vakantie. Wordt dan maar van de zomer. Succes op je werk.

    Grt. Pascal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We moeten gauw maar weer eens even skypen, ik wil natuurlijk wel even een rondleiding in jullie nieuwe huis :-)
    Ik hoop dat die staking niet al te lang duurt en dat er gauw weer dollars gaan rollen!
    Liefs, Leny

    BeantwoordenVerwijderen