zaterdag 2 maart 2013

bier en wijn proeverij

Gisteren hebben San en ik het "oude" huis schoon gemaakt. Was een pittig klusje maar af is af.
Hierna even relaxen en daarna weer naar de Scotia bank om te proberen de huur over te maken. Ik moet eerlijk bekennen dat deze bank zich nog in het Stenen Tijdperk begeeft. Iets simpels als internet bankieren moet hier nog zijn intrede doen, ongelooflijk. De verhuurder heeft een formulier laten opmaken en naar nu blijkt moet ik iedere eerste van de maand naar deze bank met dit formulier om de huur over te maken. Dus niet heel simpel via internet bankieren het geld via een automatische incasso over laten maken maar met een stompzinnig formulier. Ik heb geprobeerd om het via internet te doen maar helaas..... Er zitten dus constant 5 medewerkers achter de balie en ook constant staat er een rij wachtenden, gek he? Als ik een baan heb gaan we naar een andere bank, we hebben gehoord dat er eentje is die wel in staat is om internet bankieren aan te bieden.......En anders heb je altijd nog de cheques, zijn ze hier gek op. Ik wil overigens niet negatief klinken maar het mag wel wat efficienter. Ik ben de afgelopen week werkelijk iedere dag in de bank geweest om zaken te regelen.

Gisteravond hadden we wat leuks, met Kelly en Adriana naar een bier en wijn proeverij in de binnenlanden van Edmonton. Het gebouw was een soort van RAI met daarin vele stands. Kelly en ik vermaakten ons uitstekend en sloegen geen bierstand over. Het bier lijkt soms op de Nedelandse maar niet helemaal, wel de hoeveelheid alcohol en dat merkten we snel. Het was ongelooflijk hoe veel  politie en beveiliging hier was. Blijkt dat als er hier alcohol gerelateerde evenementen zijn dan wordt er fors ingezet qua beveiliging, ietwat overdreven volgens mijn bescheiden mening. Het was heel gezellig, een zeer ontspannen sfeer en we hebben giga gelachen.

Rik had een feestje op een school, hij was daar met Jarred zijn maat. Vanmorgen vertelde Rik dat er geen reet aan was, teveel jongere kinderen enzo. Straks gaan we naar de voetbalwedstrijd van Koen kijken, Rik gaat mee en San blijft thuis om te leren.

1 opmerking:

  1. Als de huis baas een email adres heeft en mee doet aan internet banking kan je het geld zo over zetten met je lappie..als hij daar niet aan mee doet dan hang je..dan zou ik hem gewoon cheques geven ...

    BeantwoordenVerwijderen