woensdag 27 februari 2013

milder

Langzaam maar zeker kruipen de temperaturen omhoog, de zon krijgt steeds meer kracht om de sneeuw te doen smelten. Nog niet spectaculair maar je ziet vooral langs de wegen dat de hoge sneeuwwallen lager worden. Lichte dooi overdag betekent overigens wel dat je 's ochtends heel goed moet opletten want alles is dan weer veranderd in een ijsbaan. San was er alweer heel vroeg uit, het is fijn dat ze zelf een auto heeft zodat ik de jongens naar school kan helpen. Morgen staat er weer een exam op het programma, weer veel leren, letterlijk van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Volgende week is het dan weer rustig en de week erop krijgt San er weer een stuk of twee.
Dus aan de ene kant baal ik als een stekker dat ik nog niet kan werken, aan de andere kant kan ik voor mijn gezin zorgen, het huishouden doen, de boodschappen, enz dus een soort van juffrouw Mier haha.

Ik ben nog met een cursus bezig die ik moet hebben voor de functies waarop ik heb gesolliciteerd. Hiernaast doe ik er nog een aantal op het gebied van jacht en wapens, hier zit dan weer een wapenvergunning aan vast. Het is nu een kwestie van er volop tegenaan te gaan, ik zit nu heel dicht bij een goede baan en ik laat dus helemaal niets aan het toeval over. Voor de 3 functies waarvoor ik volop in de race ben heb ik bijna alle papieren, straks ook de Canadese en dat is een lekker gevoel.
Ik hoop dat de les welke mij nu gegeven wordt, namelijk geduld uitoefenen, zijn vruchten begint af te werpen en dat er wat meer schot in de zaken mogen komen.

Koen staat nu onder de douche en komt zo nog even beneden voor een bakkie thee en dan naar bed. Rik zit tegenover me te genieten van zijn nieuwe laptop (zijn oude is gecrasht) en San zit boven in alle rust te zweten achter haar boeken. Het gaat hier dus allemaal goed, druk maar goed.

1 opmerking:

  1. truus de mieren is ook een heeeeuuuul belangrijke funktie hoor frenk.don,t forget.

    BeantwoordenVerwijderen