zaterdag 5 januari 2013

uitnodiging

Vanmorgen werden we gebeld door Adriana, een Nederlandse die in 1994 is geemigreerd naar haar geliefde Kelly, een Canadese militair. Op oudejaarsavond werden wij via de telefoon geintroduceerd, want onze inmiddels Canadese vrienden blijken te beschikken over een groot netwerk, en wat is er leuker om Nederlanders aan elkaar voor te stellen.
Kelly en Adriana wilden ons heel graag ontmoeten, dus na het voetballen van Koen zijn we bij hen op bezoek gegaan. Zij blijken te wonen in een wat oudere en gezellige buurt, veel verschillende huizen in een straat met veel bomen en ruim opgezet. De ontvangst was hartelijk en al gauw zaten we aan (Nederlandse) koffie en thee met gevuld speculaas en zelfgebakken taart, enz. Adriana en San zaten lekker in het Nederlands te beppen, Adriana was zichtbaar heel blij met ons bezoek. Frenk en Kelly bleken dezelfde hobby te hebben, nl vissen, Kelly weet veel goede visstekken en gaat Frenk vliegvissen leren. Er zijn veel meren met forel in de buurt en op een paar uur rijden kom je in de gebieden met vele rivieren waar je veel soorten forel kunt vangen. Hier moet je altijd opletten want beren hebben hier dezelfde hobby.......juist vissen.
Kelly bleek ook graag te jagen en vroeg me even mee te gaan naar de garage. Hij liet me zien waar de herten, elanden en elken gevild werden. Er lagen een aantal indrukwekkende geweien van white tail deer en mule deer. Ik zei onder de indruk te zijn waarop Kelly mij indringend aankeek en vroeg of ik bij de jachtgroep wilde. Deze jachtgroep heeft een soort van prive jachtveld van ongeveer 25 vierkante kilometer (!) en hiernaast een schier oneindig jachtveld op zogenaamd Crown Land. Ik zei me vereerd te voelen en stamelde nog wat uit pure verbazing waarop Kelly me grijnzend aankeek en aanbod zo snel mogelijk mijn Possession & Acquisition Licence (PAL Licence) oftewel wapenvergunning te laten halen, hij heeft een vriend die wapeninstructeur is en dit kon dus snel geregeld worden. Ook voor Rik want die was ook van harte welkom. Rik zat met stralende ogen te luisteren. Binnenkort neemt Kelly ons mee naar zijn jachtvelden welke gelegen zijn in de mooiste natuurgebieden. We zijn heel benieuwd. San en Adriana gaan dan naar een soort van spa en winkels enzo, (we hebben blijkbaar nog geen fractie gezien van alle mogelijkheden hier).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten