maandag 21 januari 2013

De ziekenboeg is leeg!

Gelukkig, San en Koen zijn weer beter! Koen is vandaag weer naar school geweest en San kan zowaar weer zonder pyama het leven aan, yihaa!

Het heeft vandaag de hele dag gesneeuwd bij -15. Ik heb weer lekker gesport met de sneeuwschuiver in mijn knuisten. Oefening baart ook hier kunst. In een poep en een sch... zijn de veranda en de oprit sneeuwvrij. Ik stond na dit werkje om me heen te kijken en dacht wat is het hier toch mooi en wat is de lucht zuiver! Je kunt hier dus inademen tot in je tenen en voelt dan geen enkele irritatie in je longen (dat kon ik in Nederland niet zeggen).

Ik moest Susanne een beetje afremmen met haar huiswerk want ze ging weer uren achter de pc. Ze heeft alweer een paar proefwerken voorbereid en ik heb haar een beetje geholpen met verslagen maken. Ook goed voor mijn Engels, ik kan u verzekeren dat het medische Engels pittig is........
Morgen heeft San een paar uur in het laboratorium en hier moet ze bij aanwezig zijn dus breng ik haar morgen naar de bus. Tijdens het eerste semester van de studie moet je als studente aan een aantal criteria voldoen anders is het exit, hoe bedoel je no pressure?

Vanmiddag even langs de school van Koen geweest om te praten over zijn sports academy, dit was rond het einde van de schooltijd. Toen ik buiten kwam stonden er zo'n 20 (!) schoolbussen klaar om alle kinderen weer naar huis te brengen, was een imponerend gezicht. Het verkeer rijdt zeer langzaam langs de bussen en er rijdt er niet een te hard, de boetes zijn binnen de schoolgrenzen gigantisch hoog. Hierna met Koen wat boodchapjes gehaald waaronder een zoektocht naar een rol beschuit. Was niet te vinden en we vroegen aan het personeel waar het stond, na 10 minuten liepen er 4 Save on Foods mensen te zoeken, blijkbaar was mijn uitspraak van rusk (Engels voor beschuit) verwarrend want ze renden van de krackers naar de Indische afdeling en terug, hierbij uitstekend geholpen door Koen die brulde dat beschuit toch echt een Nederlandse uitvinding was. Ik heb zelden personeel zo opgelucht gezien toen vader en zoon Klinge het pand verlieten........

Vanavond hebben we bij 2 huizen gekeken, het eerste huis was ruim genoeg en redelijk modern, het tweede huis had zijn laatste opknapbeurt in de jaren 70 gehad dus viel af. We zullen de komende tijd meer gaan bekijken want maart komt met rasse schreden naderbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten