dinsdag 8 januari 2013

College

Koen heeft zondag weer een wedstrijd gespeeld. En... zijn eerste doelpunt gescoord. Het ging goed.



Gisteren voor het eerst naar College geweest.  Ik heb vakken als ANPH (= Anatomy and Physiology) 1 en 2, HEED (= Health Education), NCOM ( = Communications for Nurses), ENG(= engels), HEAS (= Health assessment)  en NFDN (= Nursing Foundations). Van de laatste 2 heb ik ook LAB uren. Praktijk op school dus. Oefenen met medestudenten en op de pop die in bed ligt. Maandag en vrijdag om 9 uur beginnen en dinsdag, woensdag en donderdag om 8 uur. Dat betekent een uur voor aanvang in de bus zitten. De bus doet er zo'n 40 minuten over vanaf St Albert centrum. Maar er is ook een expressbus vertelde de chauffeur mij vanmorgen en die was een stuk sneller. . Dus ik dacht die moet ik dan morgen maar nemen. En die doet er 34 minuten over. Gelukkig gaan er 4 verwschillende bussen langs Norquest College downtown Edmonton. Waarom ik met de bus ga? Het parkeren van de auto in de stad is duur. $135,- per maand. En dan nog benzine. En nu heb ik een studenten bus kaart. ( Heeft toch voordelen om een student te zijn). En ik hoef niet op het verkeer te letten 's ochtends in de spits naar College. Edmonton is een grote stad dus erg druk in de spits.
ANPH en HEAS zijn erg leuke vakken. Op de praktijk gericht. Bij HEED hebben we het over de ziektekostenverzekeringen in de geschiedenis ( beetje saai dus maar zal wel nodig zijn) en ENG daar moeten we veel papers inleveren. Bij alle vakken die ik tot nu toe gehad heb begonnen de docenten over  plagiarism, syllabus ( uitleg over het vak en die moet je uitprinten van ieder vak) , papierwerk te laat inleveren kost per dag 10% van je cijfer, op tijd komen, proefwerk, toets, assessments mid terms en final terms en ga zo maar door. De termen vlogen me om de oren. Als je bij sommige lessen er niet bent is het jou pech want in de les geven ze tips en info over de testen. Bij Lab moet je aanwezig zijn anders zak je zowiezo. Alle powerpoint presentaties staan op je blackboard, dus op je computeraccount van Norquest. Van een klasgenoot vernam ik dat je bij Lab ( wat ik vandaag had) een scrubs ( nurse uniform) aanmoest, witte runners ( sportschoenen) en een stethescoop, bloedrukmanchet en penlite moest hebben. Dus gisteravond bij de Wallmart ( supermarkt  en V&D ineen) aangeschaft. Kleuren ( effen/ bloemen/ disney/ kerstmannen/ vlinders)  en combinaties zelf te kiezen. En ook gemerkt dat de Canadese nurses iets steviger zijn dan ik. Ik had van alles de kleinste maat???? Ziehier het resultaat.



Vandaag met de bus naar school gegaan. Een chinees meisje stapte in en deed haar ogen dicht om vervolgens al slapende de reis te voltooien. Ik stap in de bus op het eerste punt dus er is lekker plaats om te zitten. De bus rijdt richting Edmonton en daar aangekomen rijdt hij een rondje. Je stapt op hetzelfde punt uit als op. Dus niet aan de overkant van de straat zoals in Nederland. De blauwe bussen rijden in Edmonton en de witte komen uit St. Albert. In de bus hangt net boven het raam een geel koord van achter naar voren en dat is het stoptouwtje. Als je de deur open wilt doen om uit te stappen dan duw je met je hand op een gele sticker op de deur en dan gaat hij vanzelf open. Je moet het maar even weten. Gelukkig had ik 40 minuten om op te letten hoe het allemaal werkte. Het is een goede verbinding en ik kan nog wat huiswerk doen als het moet. Vanavond aan mijn huiswerk terwijl Koen zich weer nuttig maakt op het voetbalveld. Gisteren training en vanavond weer een wedstrijd. Morgen fitness training en dan paar dagen rust. Maar het kan Koen niet genoeg zijn.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten