zondag 2 december 2012

jetlag

Lekker hoor zo'n jetlag, terwijl ik zit te typen vechten mijn oogleden tegen de zwaartekracht, met wisselend succes.....
Vanmorgen weer boodschappen gedaan, we moeten weer een voorraadje aanmaken.
 Wallmart, giga winkel met van alles, kookspullen, kleding, schoenen, levensmiddelen, apotheek, Macdonalds, speelgoed, meubels etc.


 Het was -15 en dan is het toch wel zeer prettig als je de auto in de garage hebt staan. De wegen zijn uitstekend te berijden, weinig verkeer en wat er rijdt is erg hoffelijk, kortom een verademing vergeleken met het veelal bijzondere rijgedrag in Nederland..........
Weer thuis gekomen heb ik de trap naar het huis en het pad sneeuwvrij gemaakt, ondanks de kou een lekker fysiek klusje. Het valt me op hoe zuiver de lucht is en hoe stil het is om me heen. Even een moment voor mezelf, even mijmeren hoe hard we ons best hebben geaan en hoe onwerkelijk eigenlijk dat ik op dit moment sneeuw sta te ruimen in ons droomland.
Even later krijgen we bezoek van Patrick, hij is de zoon van het echtpaar waarvan wij in het huis mogen. Patrick heeft ons alle zaken uitgelegd van het huis zoals het vacuumsysteem oftewel door het hele huis aansluitpunten om een stofzuigerslang in te pluggen en zuigen maar. Geen stofzuigerzakken nodig of een bokkige stofzuiger achter je aan slepen, verder uitleg over het ingenieuze verwarmingssysteem, jaccuzi en ga zo maar door. Canadezen houden van gemak en luxe, ja daar mag je van spreken als je 4(!) badkamers in je huis hebt.......
Verder allerlei tips over solliciteren, winkels, routes, bezienswaardigheden, enz, enz. Ook nog een uitleg gehad over de West Edmonton Mall, ongelooflijk wat moet het daar enorm uitgebreid zijn, hopelijk hebben we morgen tijd om daar te gaan kijken, ja we nemen foto's voor onze trouwe volgers, maar nog even geduld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten